FANDOM

Marťin (puovodňe Turčjanski Svetí Marťin, Turócszentmárton) je najsamkutlúrňejšje mesto na celom sveťe. Máme ďivadlo, múzeá a aj porjadni cintorín! Cigáňou sme vihnali na Bambuski, takže sa nám dobre žije. Ňikdo tu ňekradňe aňi ňerobí inú zlobu, lebo mi sme tu največší Slováci zo všetkích. Rozprávame krásnou lubozvučnou Slovenčinou, akurát občas dávame mekčeňe aj tam, kďe ňetreba. Centrom mesta je Ťesko (najlepší obchod na sveťe), lebo sa tam vždi všetci v sobotu poschádzame. Ale samozrejme, že máme porjadňe ťesko a ňje len takú malú krabicu ako majú v Kubíňe, Tvrdošíňe a iních riťjach, čo ňeňi aňi v noci otvorená. K mestu patrja ešťe ďalšje pridružeňje časťi Vrútki, Tomčani, Bistrička a Bambuski. Aj keď Bambuski moc ňechceme a preto ich asi pridružíme k Spišskej Novej Vsi.

Mekčeňja Edit

Mi pekňe po Slovenski mekčíme po každom E a I, a tak to má biť lebo tak to je najkrajšje pre ucho. Občas sa síce stávajú prípadi, kedi mekčíme vjac ako treba, ale je to v záujme dobrej veci. Toto dokumentuje kauza z roku 2007, kedi bou v našom centrálnom obchoďe ŤESKU v odďelení zeleňini vivesení nápis "MARHUĽE". Ňemenovaná turistka R. P. zo západnjeho Slovenska na túto skutočnosť poukázala u hlavnjeho upratovača, ktorí situácju virješiu nachápavím pohladom.

Centrum Edit

Centrum mesta tvorí ťesko (najsamlepší obchod na sveťe). Do roku 1744, kedi Klingoňi postavili Ťesko, bou centrom mesta Dubeň v mesťe Žilina.

Doprava Edit

Dopravu zabezpečuje Marťinskje metro a marťinskí zvez majiťelou rikší. Cena jednjeho 15 minútovjeho lístku na metro je 7000 eur, čo predstavuje nákladi na jazdu vlakovej súpravi metra po dobu 15 minút viďelenú prjemerním počtom cestujúcich v súprave (0,174 slovom nula celje stoseďemďesjat štiri). Rikše choďja len na velkú noc a na ďeň ústavi sú zadarmo. Marťin je prvje mesto na Slovensku ktorje v rámci služjeb občanom a šetreňja verejnimí prostrjedkamí postupňe pristupuje k náhraďe starích Ikarusou a novích Modrobusou plňe inťegrovanou osobnou dopravou. Zaťjal sa to realizuje len pri nočních spojoch ktorje premávajú vo forme taxíkou. Koňečňe sú tak občaňja odbremeňení od tlačeňja sa v autobuse a mesto od plitvaňja naftou.

Archiťektúra Edit

V historickej časťi mesta sa nachádza druhá največšja archiťektoňická pamjatka v Európe, budova Milleňja.

Šport Edit

Šport v mesťe Marťin prakťicki ňje je. Jeďiní šport je Šport Markovič.

Cigánska otázka Edit

Na rješení probljemu s ňeprispuosobivimí občanmi sa zo začjatku poďjelau hlavňe Víťazoslav Móricko, celosvetovo známi z mnohích vťipou a aňekduot. Histórja tohto sporu sjaha do dávnej dobi bambusovej (cca 1990-2000 n.l.), kedi Móricko, odvťedi známi aj ako Cigánobijca, na svojom ťerennom auťe pozabíjau všetki pandi v blízkom bambusovom lese a na obsaďeňje územje presídliu rómsku komuňitu, ktorú v mesťe ňikdo ňechceu. Táto rómska osada dostala meno Bambuski, podla jeďinej obživi jej osadňíkou. Už o 3 mesjace ňeskuor však rómska komuňita požrala všetki bambusi a stala sa tak ňesebestačná a musela biť pripojená k mestu Marťin. Táto príťaž celej marťinskej spoločnosťi sa vljekla ako ňevirješiťelní problem s obivaťelmi mesta až do roku ťisíc ďevetsto petsto, kedi exprimátor Bernát započau jednaňja s mestom Spišská Nová Ves a pridružení Bambusák k mestu Spišská Nová Ves prípadňe Levoča (nám to už buďe jedno). V posledních mesjacoch je táto tema velmi aktuálna a nastáva vírazní kladní posun v rokovaňjach. Teda posun Bambusák v kladnom smere osi X teda smerom na víchod.

Mestskje a pridružeňje časťi Edit

  • Ťesko
  • Sever
  • Juh
  • Západ
  • a to štvrtje
  • Bambuski
  • Bistrička
  • Tomčani
  • Kossuthi
  • Paňelaki I
  • Paňelaki II
  • Vrútki
  • Prjekopa
  • Laďoveň

Also on FANDOM

Random Wiki