FANDOM

Ikarus280

Ikarus 280 je kĺboví autobus uhrskej vírobi, ktorí koncepčňe vichádza z autobusou predvojnovjeho obdobja. Vďaka tomu je velmi populárni u cestujúcich, ktorí ho milujú najme pre ňeodolaťelní ďizajn a ňezameňiťelňje jazdňje vlastnosťi.

Ťechňickje parametre Edit

  • Ríchlosť : 30 km/h po roviňe, 40 km/h dole kopcom
  • Spotreba : jak sviňa (pohibuje sa medzi 1 l až 100 l na 100 km)
  • Víkon : 5 kW / 8 škaredích hnusních uhrskích poňíkou
  • Spolahlivosť : inďividuálna (ňjektorje zdochnú ešťe v garáži, iňje až po 5 zastávkach)
  • Roki vírobi : ňeznáme (až tak starje archívi na sveťe ňeexistujú...)
  • Počet mjest na seďeňja/stáťje : 1 (pre voďiča) / 280
  • Agregát : močom chlaďení dvojvalec
  • Brzdi : k tomuto tipu autobusu ňje sú dodávaňje

Víroba Edit

Vívoj a víroba Ikarusou 280 bola zahájená ešťe ňjekedi pred Kristom (dokonca je veďecki dokázaňje, že ju šoferovau aj Fred Flinstoňe), dňešní vzhlad v podobe drobních úprav získau za socíku v uhrskej ďjelňi inžiňjera Faskirála. Jeho podoba Ikarusu "dvestoosemďesjatki" sa vťedajším súdruhom v Uhrsku zapáčila natolko, že ho ihňeď zaraďila do plánou hospodárstva. V prví rok sa virobilo 5 kusou (prototipou), ktorje boli nasaďeňje v náročních ťestoch. Keďže po tíždňi pokapalo všetkích 5 kusou, zahájila sa víroba dodatkovej 20 kusovej serje. Lenže aňi ťje ňevidržali dlho, a tak narjaďili "soudrozi" velkovírobu 180 ťisíc kusou Ikarusu 280, nach sa s tím pobehlica ňeserú každí tížďeň. Keďže ťje ešťe ňesťihli všetki skapať a zhrdzavjeť, dodňes ich stretňeme na cestách Slovenska v službe ňjekolkích dopravních spoločností ...

Dopravcovja na Slovensku Edit

Momentálňe sa najvjac autobusou znački Ikarus 280 užíva v dopravních podňikoch mesta Prešporok a Košice . V obidvoch mestách sa ťeší ňesmjernej populariťe, a v Prešporku dokonca Ikarus 280 vihrau aj anketu o najoblúbeňejší autobus, keď získau o 1% hlasou vjac pred druhím v poradí Ikarusom 281.

Budúcnosť Edit

Minulí rok sa zroďiu v uhrskej automobilke FerencĎurčáň návrh na moderňizácju a obnovu vírobi tohto ňesmrťelnjeho autobusu. Mau bi dostať tipovje označeňja Ikarus 280M. Novje kusi bi mali mať zvíšení víkon motora na 12 škaredích hnusních uhrskích poňíkou, dostali bi novje pňeumaťiki a gumolitovú podlahu. Hovorí sa aj o novom volanťe a spetnom zrkadle, no to je zaťjal vírobňje tajomstvo. Novje Ikarusi 280M však budú velmi šetrňje k životnjemu prostreďju, keďže sa budú virábať z bakelitu a reciklovanjeho papjera.

800px-Ikarus 280 demontage

Nadštandardná víbava Ikarusu 280