FANDOM

Hokej je šport,ktorí sa hrá na laďe a hráči sa snažja streliť puk do bráni.Ňjekedi však trafja ksicht spoluhráča(Milan Burina) alebo rozhodcu.

Hokej

Histórja Edit

Prvje poznatki o hokeji boli v roku 1344,keď jeden chlapík,ktorí sa volau Hokej chceu zabiť ovcu ale ňemau po ruke zbraň tak,do ovce streliu kameň pomocou konára.Bou členom osadi NHL.Istú dobu sa táto činnosť užívala ako lovecká ťechňika ale pe ňu ovce velmi trpeli.A tak hlavní baran Hubert prišjeu za Hokejom a povedau že on ňeňi koza abi sa do nej trjafali kameňe.Po dlhom rozhodovaní sa Hokej rozhodou že ovce budú hlavnou súčasťou hokeja no ňebudú trpjeť.A preto povedau že keď sa ovce ostrihajú,zostrojí sa z vlni plachta a do nej sa budú trjafať kameňe a kdo trafí najvjac,vihráva pohár vína.Prípomínam že lou tímto spuosobom bou zakázaní.Tento rituál pomenovali hokej podla zakladaťela tohto rituálu.Od tejto udalosťi prešlo už mnoho rokou a hokej prešjeu vela renovácjami napríklad:

•Od roku 1555 sa užívajú ako tički kovovje tiče,doposjal sa užívali luďja.

•V roku 1679 sa hrá na laďe a s pukom pretože sa predsedaťeu IIHS Pelje Fas pohádau s predsedaťelom FIFA Šípom Makerom že hokejisťi opakujú po futbalistoch loptu a trávu.(Puk mimochodom vimisleu Slovák a predok Roberta Pukaloviča,Ignác Pukalovič).

•1700 - namjesto konára sa započala užívať hokejka.

•Za čjas Hitlera sa užívau ako puk oko žida a ako hokejka noha žida.To sa však ňeujalo a vráťilo sa na puovodňje predmeti.

>Največšje územje hokeja je aj tak v Pobrežjach Slonovini kďe hrá vela hvjezd. napr. Ďiďjer Koló, James Bond, Batman, Hitman, Spiďer man, Crisťjano Ronaldo a Šumní Riško.

Prjebeh zápasu Edit

Hoďinu pred zápasom prichádzajú fanúšikovja,ňjektorí si ešťe idú zapáliť cigaretu alebo piť alkohou.Petnásť minút pred zápasom seďja už všetci na svojich mjestach,len motaji pobehujú po dvanástom raďe a až keď za búrlivjeho bučaňja a nadávaňja prichádzajú rozhodcovja(u fanúšikou známi ako pásikaví), vťedi sa usaďja. Ako som už spomínau prví prídu rozhodcovja, potom hosťujúci hráči, ktorích domáci fanúšikovja takťjež vipískajú a nakoňjec spevádzaní potleskom domáci.Na úvod sa spjevajú himni.Motaji, ktorích som už spomínau cez himnu seďja alebo majú na hlave čjapku.Potom sa idú hokejisťi rozkorčulovať,hlásaťel povje ňejakú trapošinu,vipíska sa hosťujúci brankár a hra muože započať.Po pjaťich minútach a pár ňeodpískaních fauloch,ďiváci započnú na celí štaďión revať:"rozhodcovi mrkvu".Šjesti fauv sa už večšinou píska.Takíto prjebeh má celá prvá a druhá treťina.Cez prestávku si fanúšikovja idú pofajčiť,vipiť pivo,obehnú celí štaďión alebo len tak seďja na mjestach(to robja motaji).Treťja treťina je velmi ňervózna.Rozhodcovská píštalka píska o sto šesť a obidva fanklubi sa dopĺňajú a skandujú meno rozhodcu a k ňemu pridajú ňejakí prívlastok)rozhodcovi žena ňedala atď.)Peť minút pred koncom sa ňjekedi uďeje aj bitka.Fanklubi kričja:"biťe ich".Keď iďe volakdo na trestnú kričja:"a von a von a vipadňi".Zápas sa končí, fanúšikovja oboch táborou sa dohodnú kedi sa idú biť a motaji idú domou skuor lebo sa ponáhlajú.

Also on FANDOM

Random Wiki